Tv

Är de inte fler än jag som längtar efter ett tvprogram med hästar? Tänk er ett program som innehåller de senaste trenderna inom utrustning, övningar, tips, fakta mm. Ja, ungefär som någon utav de bloggarna som finns idag fast på riktigt. Jag kan se det framför mig, när programledarna visar upp en häst klädd i den hetaste utrustningen eller några ryttare som visar tips på smarta övningar och bra tränare. Jag tror att det skulle bli en stor succé, tänk hur många vi är i landet som faktiskt håller på med hästar. Har pratat med många om det här och alla är positiva till det, alla känner att det saknas något på tv för oss hästmänniskor.

Man skulle kunna visa det senaste från tävlingsbanorna världen över, nu idag tycker iallafall jag att det är sjukt lite ridsport på tv. Med tanke på hur stor sporten är egentligen, bara fotbollen är större än oss. Hur många gånger är det inte fotboll eller hockey på tv jämfört med ridsport? Eller går det ens att jämföra? Fotbollen har ju tillochmed en egen kanal, plus att den visas på vanlig tv.

Ja, vad säger ni? Skulle ni uppskatta ett hästprogram? Tror ni att det skulle ha någon chans att få bra tittarsiffror eller är det helt kört för ridsporten att ta sig in i tv-världen? Jag tror iallafall inte det. Om det skulle bli en större efterfråga skulle nog media få upp intresset och se att det faktiskt finns en vinst att ta ut inom det här området också.

Det tåls att fundera på, men jag tycker att vi ska göra något åt saken snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0